MALTA, veljača 2023

Kristina Bratović Korlević

Malta u doba karnevala – Malta busom

Budući u grupi imamo podosta o Malti, svoju ću objavu bazirati na servisnim informacijama koje mislim da vam mogu koristiti prilikom organiziranja putovanja na Maltu. 😉
Što smo posjetili možete vidjeti na slikama i u opisu ispod njih. Posjet je bio u veljači, 7 noći.
U grupu sam stavila zasebnu objavu o Esplora centru jer nas je posebno oduševio!
🚌PRIJEVOZOdlučili smo otok istražiti autobusom. Vožnja lijevom stranom nije nam najdraža, a i napomene o kaotičnom prometu isto nisu pomogle. 😅 Na aerodromu smo odmah napravili Tallinja card za sedam dana – odrasli 21€ i djeca do 10 godina 15€. Vozite se neograničeno po Malti i Gozu. Uz kupnju kartice dobijete i popust za Aquarium Malta od 3€ svaki (pokažete na kasi u akvariju). Jedino za što ne vrijedi kartica su linije koje započinju sa “TD” – te linije zasebno plaćate, možete u busu beskontaktnom karticom. Mi smo platili jedino liniju koja je vodila iz Vallete do akvarija.
Vožnja je stvarno kaotična na Malti, vrlo smo se lako snašli s linijama buseva tako da smo već od drugog dana bili profesionalci. 🤣 Od nas preporuka za ovaj način prijevoza. Vjerujem da u ljeti kada ima puno više turista i gužve budu veće…
Za snalaženje koristili smo Google maps jer mi je bio praktičniji od Tallinje app. U 99% slučajeve sve kako je bilo navedeno u aplikaciji.
Za povratak smo imali vrlo rani let (trebali smo imati…) i naručili TAXI preko aplikacije eCabs.  Rekli su nam da su najpouzdaniji (nismo htjeli riskirati jer smo ramo morali na avion) i stvarno velika preporuka od nas.
🏘 SMJEŠTAJUzeli smo apartman u mjestu Qormi. Bilo nas je petero, stan velik s tri spavaće sobe. Naša ocjena 8/10. Jedini savjet koji god apartman uzmete, a idete u zimsko doba, da zamolite da uplate grijanje/klimu pred vaš dolazak. Dan kada smo stigli bio je malo hladniji i u stanu nam je bilo hladno prvu večer. Što se tiče samog mjesta sve nam je bilo jako blizu: trgovina vrlo dobro opremljena, ljekarna, pekara 24/7 te više stanica busa tako da smo po tom pitanju dobro odabrali. 7 noćenja – 405€ preko Bookinga.
KARNEVAL NA MALTI je prava atrakcija!!! Nismo znali da imaju tako veliki karneval. Uglavnom svako mjesto ima svoje povorke, mi smo tri dana za redom popratili onaj u Valletti. Fešta traje 7 dana. Nešto stvarno SPEKTAKULARNO! Djeca su uživala, ali i mi. Teško je dočarati atmosferu, ali skupina je bilo jako, jako puno. Svaka skupina ima svoju instalaciju koju vuče traktor plus skupinu plesača koji stalno plešu razne koreografije. Kostimi su odlični. Ako budete radili planove za sljedeću godinu… razmislite otići u to doba. Poseban doživljaj!!
Ljudi su općenito jako dragi i voljni pomoći. Primijete da ste turisti jer se vrtite oko sebe dok tražite bus recimo😅i odmah uskoče.
Ako pitate što nikako propustiti…uh…teško odgovoriti. Mi nažalost nismo uspjelo do Popeye Village jer je trenutno zatvoren, ali nadoknadili smo drugim atrakcijama.
🍲 HRANA: svih 7 dana smo odlično jeli!
Preporuka od nas za restorane: u Valleti – The Queen Victoria Pub (odlični burgeri home made + odličan ambijent); restoran u sklopu akvarija – sve što smo uzeli bilo je odlično, ambijent zanimljiv i ugodan; Marsaxlokk – Ristorante-Pizzeria Unico (na rivi); u Esplori njihov restoran ima vrlo dobru hranu; u Grizi pokraj Slieme – The Seafood Market grill by Adam – ovdje smo došli ciljano i nismo ostali razočarani. Odlična hrana (malo skuplje, ali ako volite morsko odite :)). Po restoranima smo u prosjeku plaćali 50-70€ za nas 5 s pićem.
GOZO ako ikako stignete posjetite ga. Mi smo išli katamaranom iz Vallette (spustite se liftom iz Upper Barrakka Gardens – platite 1€ i sačuvate listić koji vrijedi i za povratak liftom). Kupite karte za katamaran Gozo Fast Ferry online, ide brže ukrcaj. Prva linija kreće u 10h. Vrlo ugodna vožnja od cca 45 minuta i stižete na Gozo.
Na Gozu smo odlučili uzeti Hop On Hop Off bus kako bi što više vidjeli. Nemojte kupovati online karte za HOHO bus, mi smo na licu mjesta dobili odličnu cijenu. Za nas 5 (od čega jedno dijete 5g drugo 11g) smo platili 50€ – ZELENI bus, ne crveni.
Budući katamaran kreće u 17h zadnja linija za Vallettu imate drugu varijantu ako ostajete duže – možete trajektom do Malte pa busom/taxiem/autom dalje.
☀️VRIJEME nam je bilo odlično. Vrlo toplo po danu, prohladno ujutro i navečer. Potrebna lagana jakna i slojevito se obući pa skini-obuci po potrebi. Preporuka da se uzme i krema za sunčanje – lice mi je zadnji dan bilo poprilično crvenkasto. 😅
Na Malti imate stvarno što vidjeti…. aktivnosti za djecu isto ima mnogo. Ako volite povijesne građevine – to je mjesto za vas!!