Zrinka LS

Rovaniemi #Laponija DIY Last minute🇫🇮🌨️☃️🎅🏻

Odlucili smo dosta kasno da ipak ove zime idemo u Lapland pa dijelim sve sto sam naucila putem, ukljucujuci cijene, mozda nekome kome je Rovaniemi na wishlisti pomogne, a da pritom ne bankrotira🤗 Gdje je #lessonlearned stavljam ❣️
Jedini datumi koji su nam pasali su bili dani izmedju Bozica i Nove. Inace nisam fan posjecivanja icega kad je spica sezone, ali ovo se jednostavno tako potrefilo. Takodjer, svuda putujemo u vlastitom aranzmanu jer smo prekomotni za fiksne rasporede agencija. Nazalost, iz Zg jedini direktni letovi koji postoje do tamo su charteri koji su dio tura, bilo koja druga opcija podrazumijeva presjedanje ili kombinacije, sto je ovdje bilo hard core.

️⃣ Logistika🛩️🏩🎟️

🛫🛬16.12.2023. smo kupili karte za Rovaniemi 28.-30.12.2023. Ukupno su karte za nas 2 odraslih + dijete od 6 godina, s jednim koferom od 10kg, za 4 Ryanair leta kostale 900njak eura ( Zg-Stansted-Rovaniemi-Bruxelles-Zg). Letjeli smo s London Stansted aerodroma, a vracali se na Bruxelles Charleroi. U London smo dosli dan ranije, 27.12. rano ujutro, otisli do grada, prenocili u Novotelu na aerodromu jer je let za Rovaniemi bio u 5.55h. Karte Zg-London, Stansted Express i spavanje tamo su bili 1/4 ukupnog troska puta❣️. Povratak iz Bruxellesa u Zg je bio isti dan kad i povratak iz Rovaniemija.
Ove sezone od relativno jeftino dostupnih gradova iz Zg, direktni letovi za Rovaniemi postoje iz: Milan Bergamo/Malpensa, Napoli, London Stansted, Bruxelles, Dublin. Takodjer postoje i opcije iz Pariza i Dusseldorfa, ali s razlicitih aerodroma. Austrian i Finnair lete direktno iz Beca. Postoje i direktni letovi iz Venecije i Amsterdama. Zgodna opcija je i let Zg-Helsinski pa Santa overnight train do Rovaniemija❣️, ali ta opcija ne podrzava last minute😆 Takodjer, Ryanair kao da je sve letove za Rovaniemi ove godine radio tako da nikako ne pasu s letovima iz/za Zg, u smislu da ih je moguce iskombinirati unutar istog dana, izuzev ovog jednog😭mozda ce iduce sezone to biti bolje.
U Rovaniemiju smo koristili taxi app Maneva❣️, skandi verzija Ubera, funkcionira super, najmanji iznos koji smo platili je bio 25€ i to za neku skroz kratku voznju.
Postoji i gradski bus, Santa Express koji vozi od centra do Santa Parka pa Santa Villagea do aerodroma i natrag do centra: https://www.santaclausbus.fi/en/frontpage/ ❣️
🏩buduci da je ovo bilo zaista last minute putovanje, 99,9% hotela u Rovaniemiju je bilo bukirano pa smo uzeli Airbnb, koji je bio super (imao je i saunu) i ispao dosta jeftin u odnosu na ostatak ponude – 2 noci za nas troje 470€❣️. Jos nisam prebolila glass igloos nedostupnost🤦🏼‍♀️😂
Kako zbog perioda manjeg od 2 tjedna izmedju bukiranja svega i realizacije nismo mogli uzeti osiguranje od otkaza❣️, a sezona je bolestina, odlucili smo sve osim Santa Parka bukirati na licu mjestu pa ako put propadne – da propadne sto manje novaca. Do samog puta sam sve proucila i znala sto i gdje trebamo pa tamo nismo gubili vrijeme na istrazivanje ponuda. Get your Guide se pritom pokazao kao prilicno koristan.
🧤🧣Nosili smo samo 2 ruksaka i jedan mali kofer, sto nam je znacajno olaksalo kretanje i fleksibilnost. Imali smo srece s vremenom, bilo je samo max -10 pa je jedan base layer+flis+ski hlace+jakna bilo ok tako da nam nije ni trebalo previse toga. Kofer smo u Londonu ostavili kod Nannybag❣️, na 3 min od Liverpool street stationa, dok smo isli u djiranje. U Santa Park smo isli cim smo sletjeli pa smo tamo ostavili kofer u garderobi koja nije cuvana jer nije bilo druge opcije. Inace u Santa Claus Villageu postoji vise luggage storage za par eura po danu, ako imate vremena koje zelite iskoristiti tamo, a morali ste otici iz smjestaja❣️. Ako nemate svoju zimsku opremu, mozete ju iznajmiti u Rovaniemiju, a na aktivnosti tipa Aurora hunta, snowmobiles i sl vas ni ne pustaju u vasoj opremi, ako su neke ekstremnije temperature, vec vam je njihova ukljucena u cijenu aktivnosti.

️⃣Zabava🎅🏻🛷❄️🦌

U Rovaniemiju postoji doista ogroman izbor aktivnosti pa se lako dan pretvori u krizanje to do liste, sto je steta i sto smo htjeli izbjeci jer je zaista bas za gustanje. Prvi dan smo proveli u Santa Parku, zatvorenom tematskom parku. Iako je bilo dosta ljudi, nije bilo prekrcano, a redovi su bili izdrljivi. Unaprijed se mogu kupiti opcije da Djed Mraz da djetetu poklon iznenadjenje, razne radionice, rucak i sl. Ostale aktivnosti, kao npr.voznja vlakicem, VR Santa sleigh i dr.su besplatne. Sve smo isprobali i odlicno se zabavili. Kod Djeda Mraza ulazi obitelj po obitelj pa imate svoje vrijeme nasamo s njim, ne djeluje kao da je na traci iako itekako je😂 Rucak u Santa Parku je bio 60ak € za nas 3, funkcionira kao menza, dosta je velik izbor, a u cijenu su ukljuceni i kava, voda, sok i caj.
Santa Claus Village (SCV) je doslovno “selo” na otvorenom, s free ulaskom, gdje postoje atrakcije tipa Djeda Mraza, radionice izrade sesira vilenjaka, razne aktivnosti, trgovine, restorani i sl. Sljedeci dan smo zapoceli u SCV, voznjom na sanjkama koje vuku sobovi, sto je bilo bas prekrasno. Bukirali smo direktno u SCV❣️, za ukupno 70€ za nas troje. To je samo 400m voznje, voznje od 3km su bile od 99€ po osobi, ali one i traju bitno dulje, sto nam se nije uklapalo u raspored.
Nakon toga je dijete islo na djecje snowmobile, sto mu je bilo vrhunsko iskustvo. 10minuta je bilo 22€. Na kraju je dobio i “vozacku” za snowmobile. Nazalost, tu smo opet osjetili losu stranu last minutea jer su voznje za odrasle i husky rides bile vec rasprodane, iako je SCV bio otvoren tek 2h❣️. Na par mjesta u SCV postoje zapaljene vatrice oko kojih su mjesta za sjedenje, gdje ljudi masovno tostiraju marshmellows, sto je odlicno za ugrijati se i predahnuti na kratko. U Info uredu se nalazi crta Arktickog kruga te se mogu kupiti certifikati za 6€ koji “potvrdjuju prelazak.” Takodjer je u SCV i “Glavna” posta Djeda Mraza, otkud mozete i poslati razglednicu doma. Suveniri i drangulije tamo, osim razglednica, kostaju duplo vise nego u bilo kojoj drugoj trgovini u SCV❣️
Dan u SCV smo zavrsili sanjkanjem i gustanjem u snijegu. Nastavili smo dalje u djir do centra pa na Aurora Borealis hunt with picnic. Ta tura je bila prava bajka, iako nas je bilo puno i na kraju nismo vidjeli Auroru. Agencija nas je busom odvezla na neku svoju lokaciju, udaljenu 25min od grada, gdje postoji jezero, tippi, koliba i jedna kao kucica. Nakon gustanja u nadrealno lijepom krajoliku, vodici su zapalili vatricu u tippiju i kucici pa su tamo pekli kobasice, radili topli sok od bobica i pekli marshmellows za sve. Mrtva tisina, jedina svjetlost je od mjeseca, vatre i iz kolibe, svuda snijeg, bas divno. Tura je bila ukupno 204€ za nas 3.
Od cijelog jezera, decki su uspjeli upasti u jedinu lokvu i smociti se pa su rezervna roba i vrecice❣️spasili stvar da i oni mogu sudjelovati u aktivnosti.
Sutradan smo vec isli doma pa smo jutro iskoristili za divljanje na snijegu oko apartmana, jer nista drugo
nismo stigli.

🌨️Laponija🌨️ je definitivno iskustvo koje vrijedi prosiriti i izvan ovih cisto turistickih stvari, priroda je apsolutno prelijepa i ljudi su dragi, ali obavezno uz detaljnije planiranje unaprijed vise od 2 tjedna🤗.

Imate pitanja za ovu divnu obitelj? KLIK