Marija Kovačić

ZG-Rim s troje djece (6,4 i beba od 7 mj) – s ruksacima (Carry one) i smještaj u hostelu.

Iako ne volim ovu izjavu, organizacija zaista jest pola posla.

ATRAKCIJE
Nismo imali fiksni raspored (stoga nismo ni rezervirali ulaznice za atrakcije unaprijed), već smo sve spontano odlučili. Ako idete vidjeti ciljano atrakcije svakako rezervirajte unaprijed karte jer su redovi svuda ogromni (i izbjegavajte Vatican nedjeljom). Imate app GetyourTrip. Mi smo samo šetali po Rimu. Starijoj djeci je ovo bio prvi put avionom, a nama prvi put da idemo svih 5 pa je ovo više bilo neko „probno putovanje“ da vidimo kako ćemo hendlati troje djece i kako će se oni ponašati 😉 Beba je već veteran 🤣, bebi je ovo bio peti let. On od rođenja leti svuda sa mnom 🤗✈️

AVIOKARTE
Oba leta su bila vrlo rano (5:25 i 6:20) – dakle polazak prema aerodromu oko 4. Moja preporuka je da kada idete od kuće je ok ići ovako rano, jer je Pleso mali, ali ako s vraćate onda ne preporučam ići ovako rano sa djecom. Mi smo dan prije 2 sata tražili po raznim aplikacijama taksi koji ima AS (makar za bebu) i može nas pokupiti u 4 ujutro, jer javni prijevoz ne vozi tako rano, naravno da nismo našli. Uzeli na kraju običan taksi (u Španjolskoj npr ima bolt baby, pa možete naručiti taxi s AS). U Italiji nema. U 4 ujutro se Talijan raspravljao s nama jer nas je 5, pa je muž samo rekao „We’ll pay, just get us to the airport“ (Inače ja djecu nikada ne vozim bez AS i ta vožnja do aerodroma mi je bila užasno stresna,ali jbg, ovo je moja greška što nisam unaprijed provjerila imaju i Bolt baby ili pak noćni javni prijevoz, taxi bez AS nam je bio jedina opcija). Dakle, štedite živce i idite na kasniji let prema doma pa da imate opcije.

JAVNI PRIJEVOZ
Odlična povezanost. Kupite kartu za metro na 24h i vozite se koliko želite, djeca do 6 godina su free. OPREZ –jako puno lopova ima i milion ljudi. Ja sam nosila torbicu ispod jakne. Metro je apsolutno neprimjeren za kolica. Za bebu obavezno nosiljka – preporuka mekana oblikovana koja može i od naprijed i na leđa). Ako putujete s kolicima rađe koristite bus i tramvaj (ali nije tako brzo i dobro povezano).

HRANA
Doručak – prvi dan od doma sendvići i grickalice, drugi iz dućana (odmah sam kupila i voće, kekse, kašice, pelene i sl. što smo nosili u ruksaku i grickali dok smo šetali po Rimu). Ručak – sjeli spontano u restoran kada smo ogladnjeli, otvorili Trip Adviser, upalili shareanje lokacije i tražili što je blizu i ima dobre recenzije. Večera –naručili glovo u smještaj.

SMJEŠTAJ
Comic Guesthouse– jeftin hostel, 1 min hoda od Metroa, u mirnom kvartu Prati blizu Vatikana. Ima sve što treba – kupaonu s ručnicima, kuhinja, vešmašina, vrlo uslužna recpecija, brzo odgovara na mailove i sve pomaže. Kuhinja je shareana,možete koristtiii sve u njoj i ostaviti svoje leftovere za iduće goste. Mi smo npr pili njihovu kavu i ostavili žitarice i jogurt koji su nam ostali. Odlično organizirano. Ima i ormariće s ključem, u koje možete ostaviti prtljagu ako dođete prije check-ina ili ako vam kasno ide let. Nas je čak pustio i ranije u sobu. Djeci je fora jer je sve u Marvel Superherojima, ima PS4, box za igre i jako puno društvenih igara. Svaki put kada bi klinici kukali da im je teško hodati,mi bi se dogovarali da idemo na 2-3 mjesta pa u smještaj na PS4, a budući da je 1 min od Metroa (koji odlično povezuje grad) išli smo se tokom dana 2 puta odmarat u smještaj. Također je super za bebe koje puzaju ili prohodavaju, namještaj je niski taman da se beba može dić i sve je čisto. Tako smo bez stresa i mi odrasli vidjeli znamenitosti i klinci imali i odmor i igru.

PRTLJAGA
Natrpali smo 2 sportske torbe sa robom (jedna za nas, jedna za djecu – svatko je imao 1 kombinaciju za presvuč, beba čak 6, jer beba i potencijalne eksplozivne kakice), u ruksak sve što trebamo vaditi na securityju (tekućine, hrana, elektronika…) tako da brže prođemo. Stariji su imali svaki po 1 mali ruksak koji nose u vrtić sa igračkama. Mi uvijek nosio putnu ljekarnu i putni neseser sa univerzalnom kremom, a u njoj su i moje mazalice u malim posudama. Kako smanjiti prtljagu? – drugi put ćemo umjesto papuča nositi po 1 par debelih čarapa,izbaciti piždame i kolica, nećemo nositi igračke već bolje svakom kupit 1 igračku na dutyfreeu i umjesto sportskih torbi 2 ili 3 velika ruksaka 😊

BUDGET
Povrtani let Zg-Rim: 280€
Vlak (leonardo express fiumicino – termini): 14€/osoba/smjer -> 28€ (djeca free)
Javni prijevozi: 7€/osobi/vrijedi 24h -> za 2 dana 28€ (djeca free)
Smještaj: 34 €/osoba/dan -> 272 € (2 dana, 4 osobe, beba je free) + 20 € turist free
Hrana: zavisi što jedete (mi: dućan, restoran, glovo, gelatto <3) oko 200€ za 2 dana
Taxi: Smještaj-Aerodrom (u 4 ujutro): 60€
Parking Zg Aerodrom: 43€
Dodatni troškovi: suveniri, hrana na aerodromu
Ukupno: 931€

Eto, vikend put s troje djece nije bauk 😊 nadam se da će nekome pomoć. O samom Rimu nisam pisala jer ima dosta postova. Mi smo uživali i naučili što napraviti bolje drugi put.

KLIK za fotkice, videe i koje pitanje 😉