BUGARSKA, ljeto 2022

Marija Crnčec

Dragi svi!
Već sam duže u grupi i zakon je. Često se upravo na putovanjima i na odabiru putovanja, ravnam po nekim ovdje viđenim objavama, no nisam tip osobe koja voli puno piskaranja pa sam do ove objave čekala i čekala i čekala….
No evo ohrabrih se napokon i mislim si da bi bilo fer dati nešto. U međuvremenu smo već bili sveposud no kao neku fora destinaciju, o kojoj se vidim slabije pisalo, je upravo Bugarska, a nama je bilo pravo otkriće Crno more.
Bili smo tamo na ljetovanju 8 dana, s prijelaza srpnja u kolovoz prošle godine (suprug, klinci tada 8 god.i 11 god.i ja) i bilo nam je to jedno od najljepših ljetovanja unatoč nekim nedostacima na koje smo naišli.
Odlučili smo ići autom pa da spavamo na putu prema tamo jednu noć u Sofiji. Put je dosta dug pa svakako treba prenoćiti po mom mišljenju. Smještaj u Sofiji je bio u redu. Uredan i sve po planu. Doduše, u nekom sumnjivom kvartu što smo skužili kad se spustio mrak. Krenuli smo pješice do centra do kojeg je bilo kakvih 10 minuta hoda ali kad smo napravili par koraka i vidjeli ekipu okolo, brže bolje smo brisnuli po auto. Auto je bio spremljen iza velike metalne ograde, pod ključem i kamerama. Tada nam je bilo jasno zašto je zgrada s apartmanima i parkingom dosta zaštićena 😆
Oko cijena cestarina me ništa nemojte pitati jer se ničega ne sjećam. Vozila sam se kao kufer i uživala u okolišu. Samo znam da je autocesta kroz Srbiju odlična, a ni Bugari nisu loši. Do Burgasa je autocesta, a onda smo brzom lokalnom cestom došli do ljetovališta Elenite (blizu grada Burgasa).
Jaaaako dugo se čekalo na granici na ulazu u Bugarsku jer je puno Turaka s rada ili života u Njemačkoj ili gdje već, išlo doma na odmor. Granični prijelaz im je u takvom stanju da si misliš na koji način su oni članovi EU-a 😬Ali uređuje se sve to po malo.
Za Sofiju neću pisati puno jer smo boravili tamo jedno poslijepodne i večer te ujutro krenuli odmah prema Crnom moru. Samo znam da je dosta prljava ali fora je. Ima svega tu, od socijalizma pa si kao u vremeplovu, pa sve do kapitalizma i lijepih novih staklenih građevina.
Crno more nas je iznenadilo ljepotom. Barem na djelu gdje smo mi boravili. Svašta sam pročitala, od meduza do ne znam čega, no bilo je čisto, meni ugodno toplo, mužu malo pretoplo, i bez meduza. Bilo je i fora velikih valova (ne svaki dan) pa su klinci “jahali” na njima i super se zabavljali.
Boravili smo u grupacija Royal hotela (zvuči pompozno ali neka vas ne zavara kao nas. Fotke na Bookingu su pompozne, a uživo okreneš s očima ali ajd dobro. Mi došli uživati😊). Naravno, uhvatili smo se i za cijenu all inclusive-a koji je tada bio i više nego duplo jeftiniji nego kod nas, no fotke na Bookingu i uživo nisu baš u skladu 😬. Ostavila sam im kasnije i recenziju koju možete pročitati. Izgleda da je taj kompleks prije 20 godina žario i palio, a sada tko zna što se s vremenom dogodilo.
Vidim sad da im je još pala ocjena nažalost.
No, soba nam je bila super čista, svaki dan se mijenjali ručnici. Teta spremačica je bila super prema nama jer je kao folklorašica obilazila Hrvatsku u mladosti pa smo možda imali bolji tretman. Sobe imaju pogled na more i čitavu noć čuješ valove i ja sam uživala. Mužu su smetali jer su doslovno bili ispod balkona.
Hrana tako tako, ali prihvatljiva. Nema baš bugarskih specijaliteta. Naviknuta sam na Bluesun all inclusive hranu pa bi čovjek rekao da ću biti izbirljiva. No bilo je ok. Meni je bitno da nisam trebala kuhati, jer to radim i previše kroz godinu, pa sam bila zahvalna na bilo čemu da mi daju 😁.
Hotel malo prljav (po podovima ti se malo tu i tamo zakelje potplati pa se ukopaš u mjestu i ne čiste dobro stolove u restoranu). Iako su to kao hoteli u tom sklopu 4 i 5 zvjezdica!!! No to su očito nekad bili i sad su ih polako zapustili. Zato je vjerojatno i bilo malo gostiju. Ono izgleda sve vau (malo iskreno kičasto), a onda kad dođeš i vidiš sve, malo se zapitaš. No na plaži smo znali biti sami jer je hotel bio zadnji u nizu i imali smo mir. Plaža je bila pješčana i lijepa. Imaju u sklopu kompleksa i aquapark, što nas je privuklo radi klinaca, no pola atrakcija nije radilo nažalost. No klincima je ipak bilo zabavno i na tih par tobogana koji su radili.
Djelatnici su većinom Afganistanci, Indijci ili Bugari i više manje svi su nepristojni te nitko ne zna beknuti ni engleski ni njemački. Ali nisam došla čavrljati tamo pa ni to nisam smatrala problemom.
Taj potez pješčanih plaža uz Crno more ima mnoštvo hotela i svašta se nađe. Ovisi vam puno i o sreći. Znam za situacije da je hotel bio prva klasa, a plaža koma od prljavštine i kaosa.
Postojala je kod nas i animacija ali nisu bili baš nešto. No nama niti ne treba to pa se nismo previše obazirali. Navečer su znali imati u jednom amfiteatru show ali vidjeli smo i puno bolje.
Bugarska je zemlja za sebe. Mi smo totalna Europa za njih. Unatoč tom neskladu fotografija na Bookingu i stanja uživo, neurednosti i nonšalatnog stava, mi bi se opet vratili. Ima nekog šarma i opuštenosti u tome ako nisi previše zahtjevan gost 😊 Parkirali smo auto i 8 dana ga na kraju nismo palili niti izlazili nikud jer smo u biti imali sve. Parking smo morali platiti.
Meni se također jako dopala temperatura tamo. Stalno ugodnih cca 28°c. Ono možeš biti čitav dan na plaži, a da ne osjetiš težinu, zamor i preveliku toplinu kao kod nas. Nismo ni koristili nikakve kreme za sunčanje, nitko nije izgorio i stvarno je ugodno.
Došli smo u biti svjesni da koliko para toliko muzike. Tada je bilo cca €1200 za 8 dana za nas 4 all inclusive. Znali smo da nas može dočekati svašta ali išli smo na rizik pa što bude bude.
Rekli smo si da ćemo se truditi da nam ništa ne pokvari doživljaj!
Sad bih mogla još pisati hrpu toga ali nemam više živaca pa evo fotki jer fotke govore više od riječi😊♥️